Ritka horgászkönyvek !

 

Kedves horgász könyvgyűjtő barátaim, ebben a bejegyzésben a horgászkönyvekről szeretném a véleményem megosztani veletek. Magyarországon a XVIII. század végétől majd 700 darab horgászattal, halászattal, haltenyésztéssel kapcsolatos könyv jelent meg. Ezek egy része még ma is kapható, de sajnos, van ami még az antikváriumokban is csak 10 évente bukkan fel.

Legtöbbször - antik könyv árveréseken kerül elő egy-egy ritka példány, de sajnos, horribilis áron cserél gazdát. Kizárólag fanatikus megszállottak és gazdag emberek adnak 100 ezer ft.-ot egy semmi kis 50 oldalas horgászkönyvért.

 

Dobó Ferenc : Pontyhogászat - Hódmezővásárhelyről - 1931

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zsarnovitzky Árpád : A Sporthorgászat vagy halászás horoggal - 1918

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ungár István : Sport - horgászati tapasztalatok - 1928

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezek a horgászkönyvek nagyon ritkák !!!

Horgászat
 

A bejegyzés trackback címe:

https://horgasz.blog.hu/api/trackback/id/tr1279859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brassie 2008.03.05. 19:46:06

Nekem csak 120 darab horgászkönyvem van, én inkább a horgászkatalógusokra álltam rá. Ezeken keresztül szeretném összegyüjteni és rendszerezni a horgászcikkek fejlődését, újabb és újabb találmányok, praktikák megjelenését. Én is szeretném, ha lenne egy kis közösség, akik ebben a témában véleményt, tanácsot és csereanyagot tudnának egymás között megosztani.
Robi

Ui.: remélem sok gyüjtő látogatja majd az oldalt!

Seneca 2008.03.05. 20:33:43

Köszönöm a jókívánságot, arra gondoltam én is hátha több embert is érdekel a könyvgyűjtés (katalógus) vagy bármi ami nyomtatásba került.
Kíváncsi is lennék ki it gyűjt ?

Aron 2008.05.27. 08:44:04

Szia, ha tudsz, dob már fel képeket ritka horgász könyvekről - a borítójukra gondoltam !

Seneca 2008.05.27. 13:40:40

Nem túl jó minőségűek, de érdekes lehet !

brassie 2008.07.21. 22:06:27

Nekem van néhány kedvenc angol nyelvű könyvem, amelyek legyezéssel, légykötéssel kapcsolatosak:
- Matching the hatch (mikor milyen rovarok repülnek és hogyan utánozzuk őket)
- The fly tyer's benchside reference (minden, amit a légykötésről tudni akarsz)
- Midge magic (UL legyek kötése)

Üdv: Robi
UI: akit érdekel az UL legyezés keszegfélékre, szívesen venném, ha írna

Seneca 2008.07.22. 12:55:49

Szia Robi, elég friss még ez a blog, így idő kell míg idetalálnak a horgászok. Most építek egyébként egy új oldalt, szerintem fél év mire kész lesz.
www.horgaszat.hu

Barbel 2008.08.18. 14:48:38

Sziasztok!

Nagy nehezen idetaláltam, s a sorokat olvasva úgy éreztem, hozzá kell szólnom, pláne ha ismerősök írtak korábban.

Kedves Seneca barátom, sok sikert az oldalépítéshez, remélem az elsők között tudok majd regisztrálni. Remélem fel tudod használni a múltkor küldött anyagot, s mivel a téma nem véges, újabbak is kerültek a listára. Majd küldöm.

Kedves Brassie, megvan még az "Improve your coarse fishing" szám, amit küldtem?

Üdv: Barbel.

Seneca 2008.09.04. 18:38:12

Kedves Barbel örülök, hogy ide találtál, igen a friss, könyves fejleményeket majd adaptálom a bibliorgáfiába. Sajnos ezzel a bloggal sincs időm foglalkozni, pedíg, vagy 20 új téma van a fejemben.
Majd télen ???

publik 2008.12.06. 21:25:55

gratula a bloghoz,örülök ,hogy idetaláltam.én a ragadozókra szeretek horgászni műléggyel.nincs annál jobb és szebb-nekem

Seneca 2008.12.12. 16:28:43

Isten hozott publik, ne fogd vissza magad a hozzászólásoknál.
süti beállítások módosítása